Egem Ambalaj Manisa


     Uzun süre ara verdiğim yazılarıma(iş dolayısıyla tabiki) bu yaz gününde devam etmeye karar verdim. Manisa Organize Sanayide bulunan bu firma ile görüşmem diğer firmalarla olan görüşmelerimden çok da farksız değildi aslında.


    Başvurum üzerine beni Cumartesi günü arayıp Pazartesi günü görüşmeye çağıran firmaya Pazartesi sabahı gittim. (Bu arada Cumartesi günü arayan firmadan hayır gelmeyeceğini bu şekilde öğrendim) 10:30'da olan görüşmeye 10:00 da geldiğim için firmanın sekreterinden hafif bir azar yedim ve saatin gelmesini beklemeye başladım. Bu arada dikkatimi ilk çeken şey sekreterin aşırı çirkin oluşu ve kaba tabirle tüm ayak işlerini yapıyor olmasıydı. Zamanın dolmasıyla beraber Üretim Planlama şefi beni karşıladı ve mülakat için boş oda aramaya başladık. Nitekim bulamadık ve mülakatı planlama ofisinde herkesin içinde yaptık. Firmada gözlemlediğim diğer bir şey herkesin sürekli bir koşuşturma içinde olmasıydı. Mülakat boyunca şef ile konuşmamız sürekli bölündü. İki dakika adam akıllı konuşamadık açıkçası. Mülakatta her zaman olduğu gibi ilk çalışma şartlarından bahsedildi. Haftanın 6 günü çalışıyorlardı ve Pazar günleri bazen gelmiyorlardı. Alacakları iki kişi ile beraber Cumartesi ve Pazarları dönüşümlü olarak biri gelmeyecekti. Bu da sistem oturunca gerçekleşecekti. Fabrikada sigorta tam yatıyordu yani asgari ücret üzerinden yatmıyordu ve maaşlar zamanında yatıyordu. ( Maaşların tam zamanında yatmasından ve asgari ücret üzerinden sigorta primi yatmamasından büyük bir mevzu gibi bahseden firmadan genel olarak uzak durun) Konuşmanın sonunda mevzu ücrete gelince ben ne kadar istediğimi söylediğimde şef resmen buz kesti. İstediğim ücret her zaman istediğim gibi 1700 tl idi. Şef tecrübemin olmaması nedeniyle bu ücreti veremeyeceklerinden bahsetti. Maaş skalamız 1250 tl civarındadır bir sene sonunda zam olup olamayacağının tam da garantisi yoktur dedi. O an şu mühendisliği okuduğuma, dandik bir üniversitenin dandik bir iibf'ni okumadığıma(burada kimse kusura bakmasın) ve bunun sonunda KPSS çalışıp memur olmadığıma lanet ettim. Ağzıma gelen tüm lafları söyleyip terk etmek istedim ama yapamadım. Adamın daha sonra söylediği birkaç cümleyi dinlemiş gibi yaptıktan sonra çıktım. Biz sizi ararız dediler içimden aramayın dedim. Mesele hep bahsettiğim mesele sen mühendis bir adamı deneyimi olsun olmasın sonuçta "çalışan" bir adamı ayın 29 günü çalışmaya mahkum et ve o insana asgari ücretin biraz üzerinde maaş teklif et. Ve insanlar da bunu kabul etsin ki maalesef edenler var. (Almaya çalıştıkları 2 kişiden birini almışlardı.)





  Şöyle basit bir matematik hesabı yapıyorum. Ortaokul mezunu asgari ücret alan bir kişi, haftada bir mesaiye kalsa sendikalı olsa giyim yardımı alsa ve banka promosyonu alsa alacağı ücret bana teklif edilen ücreti kesinlikle geçer. Burada işçilerin maaşlarının çok olduğundan bahsetmiyorum. Tam aksine mühendislere yapılan rezil tutumdan bahsediyorum. Herhangi bir iş yerinde 6 ay çalışan işçi yukarıda bahsettiğim ücreti alabiliyor. 5 veya 10 yıllık ustaların veya işçilerin ücretine zaten lafım olamaz, onlar benden daha fazla alabilirler ve almalıdırlar.

  Bu ülkedeki özel sektörün aile şirketleri tekelinde olması ve kurumsallaşamaması, patronların her gün işletmelerin içinde gezmesi, "mühendis ne iş yapar ki sabahtan akşama kadar bilgisayar başında oturuyor" diye düşünmesi mühendis ücretlerinin bu noktaya varmasındaki en büyük etkenlerden biridir.



Bu firma için değerlendirmem. 0 puan


Bir sonraki firma:Sistem Print Torbalı/İzmir

Yorumlar

  1. paylaşım için teşekkürler, sayenizde kalitesiz firmaları öğreniyoruz.

    YanıtlaSil
  2. iyiki bu firmada çalışmamışsın yoksa geçen günlerine yazık olurdu.

    YanıtlaSil
  3. KPSS'ye çalışıp memur olmak için dandik iibf okumanıza gerek yoktu. Mühendisler de devlet memuru olabiliyorlar. Ve o dandik mezunların aldığı maaşların 2-3 katını alıyorlar. Ve o dandik iibf mezunları gibi mühendisler de devlet kurumlarında akşama kadar oturarak alıyorlar o paraları.

    YanıtlaSil
  4. Arkadaşlar yanından bile geçmeyin beni tam 3 kez iş görüşmesine çağırdılar en son şartları konuşma aşamasına gelindiğinde bana bu hafta geri dönüş yaparız mutlaka dediler aradan 3 ay geçti bana geri dönüş maili atmışlar kimya mühendisi arıyolarmış cv imde bunu görmeleri için 3 ay süre gerekliymiş siz düşünün nasıl Bi firma

    YanıtlaSil
  5. Bugün gittim görüşmeye arayacağız mutlaka dediler bakalım ne olacak sonuç ( mekanik bakım) olarak

    YanıtlaSil
  6. Merhaba beyaz yaka olarak girebilirim çalışma şartları şimdi nasıl bilen var mı?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

OERLİKON KAYNAK ELEKTROTLARI (MANİSA ORGANİZE SANAYİ)

MEBANT İZOLASYON A.Ş(MANİSA)