MEBANT İZOLASYON A.Ş(MANİSA)



  Bu yazının girişine direkt girmek istiyorum. Bu firmanın tutumu tam bir tutarsızlık ve mantıksızlık örneği. Bunu neden söylediğimi, yazının sonuna doğru anlayacaksınız. Her zamanki ritüeller yaşandı ve randevü için İzmir'den yola çıktım. Firma Manisa Organize Sanayi Bölgesi'nin(MOSB) ücra köşesinde. MOSB'nin girişine ulaşım kolay. Manisa Seyahat otobüsleri önünden geçiyor. Bu noktadan sonra firmaya ulaşmak ise tam bir sıkıntı. Normalde görüşmelerimin bu kısımlarını yazmak istemiyorum. Ama gidiş gelişlerimde yaşadıklarım sıradan şeyler değildi.


  Görüşme Cuma günü ve MOSB'nin girişindeyim. Sanayinin içinde firmalara ulaşımın ring araçları ile sağlandığını söylüyorlar. Ama bu tam bir efsane. Ring aracını bir şekilde buldum, fakat şöforü yok.Herhangi bir ulaşım çizelgesi yok. Bir şekilde birini buldum ve ring aracının ne zaman kalkacağını sordum. Tam bir cevap alamadım. Aslında tam olarak şöyle bir cevap aldım. "Şimdi araç var ama süren arkadaş yok, numarası da yok, normalde saatte bir kalkıyor ama bugün neden böyle ben de anlamadım.Sen nereye gidecektin.-Mebanta.Mebant uzakta kalıyor aslında oraya araçsız gitmen zor.-Peki  abi nasıl ulaşabilirim.Sen geç içeri bir çay iç, ben seni bir şekilde oraya götüreceğim.Rahat ol sen,zaten günlerden Cuma,hayır işlemiş oluruz hem." Bunun üzerine ben içimden -Perşembe olsaydı, bugün hayırlı gün değil ne halin varsa gör diyecekti galiba- dedim.  Neyse yardımsever ve hayırsever! abi beni güvenlik aracıyla firmaya ulaştırdı sağolsun.


  Firmadan içeri girdiğimde ilk izlenimim şu oldu.Firma resmen butik firma konseptinde. Yani yeni bir bina, şık bir iç tasarım ve orta büyüklükte bir yapı. Klasik yaşadığım ritüeli burada da yaşadım insan kaynaklarından biri geldi ve form verdi,doldurdum,onunla görüştüm ve ardından kalite birimi müdürü ile görüştüm. Görüşmem oldukça iyi geçti ve müdür beni öven birkaç cümle söyledi. Para hiç konuşulmadı, çünkü +kariyer.net üzerinde yer alan başvuru formunda ücret beklentinizi yazınız adı altındaki soruya 1500-2000 tl olarak cevap vermiştim.

  Gayet olumlu geçen görüşmenin ardından eve gitme vakti gelmişti fakat araç yoktu, sağolsun firma da herhangi bir araç ayarlamamıştı. Geri dönüş için araç ayarlamak bana kalmıştı. Firmaya iş başvurusu için gelen forklift operatörü bir abi ile dönüş için anlaştım. Abiden beni dolmuşların geçtiği yere kadar bırakmasını rica ettim. O ise ilerideki köyde Cumayı kılıp ondan sonra beni bırakmayı teklif etti. Bense rica ettim işimin olduğunu bu haftalık Cuma'ya gidemeyeceğimi belirttim.Sağolsun o da anlayışla karşıladı ve beni dolmuşların geçtiği yere kadar bırakmayı kabul etti. Yalnız olay şu ki ikimiz de dolmuşların tam olarak  nereden geçtiğini bilmiyorduk. Yolculuğumuz esnasında karşı taraftan gelen bir dolmuşu fark ettik. Ben abiye "şöyle köşede ineyim bir sonrakine binerim" dedim. Abi ise "yok olur mu öyle şey, ben seni o dolmuşa yetiştiririm" dedi ve orada sert bir U dönüşü yaptı. Dolmuşu takip ederken hızını alamayan abimiz (altımızdaki arabanın Broadway olduğunu unutması sonucu) öndeki aracın aniden durmasıyla arabayı durdurmaya çalıştı, fakat nafile. Önce frene bastı ardından el frenini çekti ve ardından kaldırıma çıktı, ardından tekrar yola indi ve nihayet durdu. İkimiz de sapsarı olduk ve suçun önümüzdeki araçta olduğu konusunda birleştik ve aynen yola devam ettik. Abimiz beni nihayet! uygun bir yerde indirdi ve sapasağlam bir şekilde namazını kılmaya gitti. Ben de bu macera sonunda nihayet eve vardım.


  Görüşmemden yaklaşık 4-5 gün sonra telefon çaldı ve arayan MEBANTtı. Beni tekrar görüşmeye çağırdıklarını söylediler. Ben de giyindim ve bu kez daha düzgün bir şekilde Cuma günü olmamasına rağmen firmaya sapasağlam ulaştım. Bu görüşmemde insan kaynakları çalışanı, kalite müdürü ve genel müdür yardımcısı ile beraber bir görüşme yaptık. Bu görüşme işe alım görüşmesiydi ve öne çıkan konusu da mühendislerin deneyim kazandıktan sonra firmayı bırakıp gitmeleriydi. Bu nedenle bana 3 yıllık bir anlaşma öneriyorlardı. Ben ise 3 yılın uzun bir süre olduğunu onların sunacağı teklife göre değerlendirebileceğimi söyledi. Sonuç olarak yine para konuşmadık ve biz sizi ararız dediler ve ertesi gün akşam aradılar. Anlaşma şöyle idi: 1. yıl net 1320 tl, 2.yıl 1480 tl ve 3. yıl ise performansım göz önüne alınarak bir değerlendirme yapacaklarını söylediler.Ben de çok şey söylemek istememe rağmen sadece bu şartlarda çalışmak istemediğimi söyledim. Söylemek istediğim çok şey ise şunlardı:

*Be adamlar ben kariyer.net üzerinden çalışmak istediğim ücreti söylemişim, beni neden bu ücrete rağmen çağırıyorsunuz.
*Be adamlar asgari ücretin hafif üzerindeki bu maaşla bir mühendis olan oğlunu veya kızını çalıştırır mısın?
*Be adamlar 3 yıl boyunca bir adamı orada tutmak için bu maaşı nasıl verirsiniz, hangi adam bu maaşla 3 yıl boyunca orada çalışmak ister?Belki önerdiğiniz ilk maaşla bir işe girilir ama 2 yıl boyunca o işe bu şekilde devam edilmez.
*Be adamlar en son görüşmemizden bugüne geçen sürede herhangi birini bulamamanız, ilanınızın hala aktif olması yukarıda saydığım nedenlerden dolayı olabilir mi?

NOT: MEBANT İzolasyon A.Ş otomotiv firmalarına dolgu malzemesi yapan, büyük otomotiv firmalarının tedarikçisi konumundaki dışarıdan gördüğüm kadarıyla butik ve hoş bir firmadır. Ancak önerilen şartlar yazının girişinde de belirttiğim gibi çok mantıksız ve tutarsızdı.


FİRMAYA NOTLARIM(10 üzerinden)


ÜCRET:  6
MARKA DEĞERİ: 6
ULAŞIM: 6
SOSYAL ve DİĞER HAKLAR:4
İLK İNTİBA: 6


TOPLAM SKOR: 5184 (maksimum 10000)


















.

Yorumlar

  1. Benim mulakatımı da telefon ile yapıp olumsuz olarak geri dönüş yaptılar. Sanırım sesimin tonu hoşlarına gitmedi.

    YanıtlaSil
  2. HAHAHah abi egem ambalajı ararken bloga ulaştım. valla güzel bir iş çıkarmışsın. özellikle bu yazıdaki yol maceralarına bayıldım.
    ben de hatırladığım iş görüşmelerimi yazsam mı demeye başladım şimdi. 100ü geçmiştir. bir ara fantezi olsun diye bile görüşmeye gittiydim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de şimdi tekrar okudum. o zamanları yad ettim:) bayağıdır bloğa uğramıyordum. benim de oldukça fazla iş görüşmesi tecrübem var bir ara yazmaya devam edeyim diyorum.

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar bende bugün eskişehir mebant firmasına iş görüşmesine gittim. İnsan kaynakları müdürü resmen alay edip konuştu.Basit bir firma olduğu burdan belli oldu.kasvetli bir havada iş görüşmesi yapıldı üstüne üstük İK kaynakları müdürünün yaptığı görüşme hiçkimseye buraya gidip iş görüşmesi yaparak boşa zaman harcamalarını istemem.Mebantmı kesinlikle hayır boşa zamandan başka birşey değil

    YanıtlaSil
  5. firma notlarım 10 üzerinden sıfırr

    YanıtlaSil
  6. Bu firmanın nasıl sahtekar bir firma olduğunu aşağıdaki linkte bulabilirsiniz.
    http://mepasyapi.blogspot.com.tr/2017/04/aydner-ates-mepas-darbesi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok enteresan. çok üzüldüm çalışanlar adına gerçekten.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

OERLİKON KAYNAK ELEKTROTLARI (MANİSA ORGANİZE SANAYİ)

Egem Ambalaj Manisa