DELPHİ AUTOMOTİVE İZMİR SERBEST BÖLGE



  Uzun bir zaman sonra tekrar yazmaya başladım. Artık çalışan bir insan olarak fazla zaman ayıramıyorum bu tür işlere. Delphi İzmir bir endüstri mühendisi için bulunmaz bir nimetmiş oraya gidince anladım. Görüşmem saat 11'de olmasına ve ben tam saatinde orada olmama rağmen yaklaşık 40 dakika kadar benden önce gelen arkadaşın iş görüşmesinin bitmesini bekledim. Beklerken de biraz gözlem yapma fırsatı buldum. Fabrika açık ofis şeklinde tasarlanmış ve yaklaşık 60-70 kişi aynı salonda çalışıyor. Ofis ile üretim alanı çok güzel bir şekilde ayrılmış durumda. Bina oldukça modern ve üretim teknolojileri de aynı seviyede. Ayrıca firmada gözlemlediğim bir diğer konu ise çalışanlar için herhangi bir kıyafet zorunluluğunun olmayışı ve erkekler için sakal sorununun bulunmamasıydı. Açıkçası rahat bir çalışma ortamı olduğu dışarıdan hissediliyordu.

  Klasik olarak görüşme bir insan kaynakları yetkilisi ve başvurduğum pozisyonun şefi ile görüştüm. Görüşmem her zaman olduğu gibi gayet olumlu geçti. Şef görüşmenin sonunda bir sorum olup olmadığını sordu ve ben birkaç soru sordum.Görüşmenin sonunda şef hayırlı olsun,kolay gelsin türünde laflar sarf etti. Görüşme bittikten sonra bir kişilik testi uyguladılar ve bunun sonunda fabrikadan ayrıldım.

  Fabrikada çalışan mühendislerin çoğunluğu endüstri mühendisi(10'da8 gibi bir oran). İşe alım süreci ise 3 aşamadan oluşmakta. 1.,2.ve 3. mülakat sonunda uygun görürlerse sizi işe alıyorlar. Ayrıca aldığım duyumlara göre kişilik testi yapılanların işe girme olasılığı daha yüksek. Ancak gelin görün ki bu fabrikadan da elim boş ayrıldım. Kişilik testi yapmalarına ve görüşmeden 2-3 gün sonra tekrar aramalarına rağmen.2-3 gün sonra arayan bayan ise ilk defa beni aramışlar gibi şu pozisyon için iş görüşmesine davet etmek istiyoruz dedi. Ben ise görüştüğümü , 2. görüşme için çağrılıp çağrılmadığımı sordum. O da kontrol edip size dönüş yapacağım dedi. Ve dediğini yaptı yaklaşık görüşmemden 1 ay sonra ve e-posta yolu ile. Gelen postayı buraya aynen aktarıyorum.


Sayın .....,

               
Şirketimize yapmış olduğunuz başvurunuza değerlendirmelerimiz sonucunda şu an için olumlu bir yanıt veremiyoruz. Ancak, müracaatınız ileride olabilecek uygun bir kadroda değerlendirilmek üzere arşivimize alınmıştır.

Şirketimize gösterdiğiniz ilgiye teşekkür eder, başarılar dileriz.


  Dolayısıyla bu fabrika için yapabileceğim bir yorum var ne istediklerini sanırım bilmiyorlar. Ama fırsat yakalayanlar kesinlikle değerlendirmeli..




Yorumlar

  1. Hayırlı olsun çalışmaya başlamışsınız.Bende makina mühendisiyim iş arıyorum merinos mobilya yazınızı görünce okudum blogu daha önce kayseride istikbal mobilyada çalışıyordum izmirde mobilyayya devam edermiyim diye düşündüm ama yorumlarınız umutlarımı azalttı.Yeni iş yeri şartlarınız nasıl aydınlatabilirmisiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fehmi kardeşim İzmir'de ortalama mühendis maaşları düşük. Kayseri bence İzmire göre yaşam standartları açısından yaşanması daha kolay bir şehir. Buradaki temel sorun "İzmir" yaşanılacak şehir algısının tüm özel sektör tarafından sömürülmesidir. Bu nedenle düşük maaş öneriyorlar ve ona rağmen insanlar çalışmaya devam ediyor. Merinosta söylenenler Pazar günü bazen geliyoruz şeklindeydi. Bu cümle sanırım her şeyi anlatıyor.İşe girdiğim için blogu uzun süredir yazmıyorum.Daha görüşmeye gidip yazmadığım bir sürü firma var. İşime gelince Allah'a şükür İzmir standartlarında iyi bir iş buldum diyebilirim.Cumartesileri nadir gidiyorum. Bu konuda da yeni yazı yazmayı planlıyorum açıkcası. Deneyimli bir makine mühendisisin şu anda bence mobilya sektörü diye bir şart koyma kendine. Burada özellikle serbest bölgede deneyimli makine mühendislerinin iyi iş yapacağı firmalar var. Bence onları dene.

      Sil
  2. İyi günler efendim,
    Ben otomotiv mühendisliği 4. sınıf öğrencisiyim. 2 arkadaşımla beraber 14 hafta sürecek olan iş yeri eğitimini -bir nevi uzun dönem staj- Delphi izmir de yapacaz. Sizce bize faydası olan bir yer mi burası, yoksa başka yerler bakalım mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. biraz geç yazıyorum ama kesinlikle faydalı olurdu:)

      Sil
  3. sonuç olarak delphi de staj yaptınız mı? nasıl bir yer, bende orasını düşünüyorum.tavsiye eder misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. staj yapmadım iş teklifi aldım ve kabul etmedim. iş teklifinin şartları İzmir standartlarının üstünde idi.

      Sil
  4. endüstri mühendisliği 2.sınıf öğrencisiyim bende ve üretim stajımı delphi'de yapmak istiyorum benim için yararlı olurmu? ve açıkcası kendimi nasıl kabul ettirmem gerektiğini bilmiyorum tavsiyeniz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yararlı olacağını düşünüyorum. Linkedin'den veya varsa firmanın internet sitesi üzerinden isteğini anlatan bir mesaj ile iletişime geçebilirsin diye düşünüyorum.

      Sil
  5. Arkadaşlar hergün onlarca mühendis kardeşimin buradan iş staj konusunda başvuruda bulunduğunu görüyorum neden kendi işinizi kurmayı planlamıyorsunuz. Biraz yürekli olun ya kendinize güvenin bir endüstri mühendisi illa bir fabrika yönetecek diye bir yasa yok ki kendine ait bir yemek şirketi bile kurabilirsiniz. Lütfen biraz itaatkar olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle katılıyorum. bu biraz da kişisel bir tercih. ayrıca kişinin karekteri ve çevresi ile de ilgili olduğunu düşünüyorum. Genel olarak (istisna tabiki olabiliir) esnaf/ticaret ortamında büyümüş kişlerin iş kurma isteği/potansiyelinin daha yüksek olduğunu düşünüyorum.

      Sil
  6. Böyle fabrikanın şerefsiz bu fabrika turkiyeden kapanmalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok canım o kadar da değil:) sonradan iş teklifi aldım bu firmadan. birileri ekmek kazanıyor sonuçta buralardan.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

OERLİKON KAYNAK ELEKTROTLARI (MANİSA ORGANİZE SANAYİ)

MEBANT İZOLASYON A.Ş(MANİSA)

Egem Ambalaj Manisa