Sistem Serigrafi Torbalı İzmir



     Uzun zamandır yazamadığımı tekrardan bildirerek yazıma başlamak istiyorum. Çalışma hayatı gerçekten yorucu ve böyle şeylere zaman ayırmak lükse kaçıyor bir yerden sonra. Ayrıca yazmama süresi arttıkça yaşadıklarımı unutmaya başlıyorum. Keşke işe başlamadan önce hepsini yazıp bitirseydim diye düşünüyorum.

     Sistem serigrafiye internet üzerinden başvuruda bulundum ve başvuruda bulunduğumu dahi unuttuğumu bir günün akşam üstüsünde beni aradılar ve görüşmeye çağırdılar. Görüşmeye Torbalı dolmuşuna binerek gittim. Fabrika tam olarak Torbalının içinde değil sanırım Yazıbaşı mevki denilen bir yerde, bulması kolay bir yer. Girdim fabrikaya ve beklemeye başladım. İş görüşmesi için herkese yarım saat ara ile randevu vermişler sanırsam. Zamanı geldiğinde görüşme odasına gittim. İnsan kaynakları müdürü, planlama müdürü ve satış müdürünün olduğu odada bir görüşme yaptım. Görüşme her zaman olduğu gibi gayet güzel geçti. Planlama bölümüne başvurmam nedeniyle, bazı teknik sorular sordular. Hobilerimle ilgili sorular sordular. Hangi gazete okuduğuma kadar sordular. Ve en son soruları ben sormaya başladım. Mesai saatleri, servis ve ücret gibi. Mesai saatlerini sormam ile beraber şöyle bir karşı soru geldi. "Esnek çalışma saatlerine uyabilir misin?". Türkiyede özel sektör iş verenlerinin esnek çalışma saatlerinden kastı her zaman için fazla mesaidir. Oysaki esnek çalışma saatleri böyle bir şey değildir. Esnek çalışma saatleri mesainin 10:00 da başladığı akşam 8:00'de bittiği, veya Pazartesi günü çalışmadığın ama Cumartesi günü çalıştığın zaman dilimleridir. Ben mevzuyu hemen anlayıp iş bulamamanın çaresizliği ile beraber işimin takipçisi olacak kadar esnek çalışma saatlerine uyarım dedim. Servis hizmetleri konusunda ise Bayraklı iskeleden servis kalktığını oraya kadar kendi imkanlarımla gelmem gerektiğini söylediler. Ben nedense anlamsız şekilde buna da "Evet" dedim. Son konu ise ücretti. Her görüşmede rutin olarak yaşandığı üzere ne kadar istediğimi sordular. Ben de 1500 tl ve üzeri dedim ve görüşmeyi tamamladım.

Firmadan edindiğim izlenime göre orta ölçekli bir firma ve ilk defa planlama departmanında bir endüstri mühendisi çalıştırmaya karar vermişler. Güzel, butik ve iyi niyetli insanların olduğuna inandığım bir firma izlenimi verdi. Sonuçta ilk defa görüşmenin ertesi gününde beni arayan bu firma ile başka nedenlerden dolayı anlaşamadım.

Yorumlar

  1. Yeni analizler bekliyorum.

    YanıtlaSil
  2. merhabalar,

    yazılarınızı büyük bir keyifle okuduk. Şu anda nerede çalıştığınızı öğrenebilir miyiz..

    YanıtlaSil
  3. şu an havacılık sektöründe faaliyet gösteren fransız bir şirkette çalışıyorum

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

OERLİKON KAYNAK ELEKTROTLARI (MANİSA ORGANİZE SANAYİ)

MEBANT İZOLASYON A.Ş(MANİSA)

Egem Ambalaj Manisa