BEŞOK KALIP PLASTİK(KEMALPAŞA)



    Görüşme sürecimin ikinci firması İzmir Kemalpaşa'da bulunan plastik parçalar üreten Beşok Kalıptı. Görüşme randevusunun ayarlanması ile beraber randevu gününde ve saatinde firmada oldum. Firmaya girdikten sonra sekreter bana bir başvuru formu verdi, doldurdum ve üretim sorumlusu beyle görüşmek için beklemeye başladım.

  Firmanın hangi pozisyon için eleman aradığı açıkca belirtilmemişti,  oraya gidince anladım. Üretim ve üretimin izlenmesi için bir mühendis arıyorlardı.Aslında aradıkları tam bir joker adamdı. Askere gidecek bir mühendisin yerine işe alınacaktım ve aynı zamanda üretimi takip edecektim. Tabiki o dönemler toydum, şimdiki aklım olsa böyle bir ilana asla başvurmazdım.



    Görüşmenin ortalarına doğru konu İngilizce meselesine geldi. Ve önüme bir İngilizce metin geldi. İngilizce metin tamamen firmadaki teknik konulardan bahsediyordu. Metnin tamamını anlamama rağmen anladığım kadarıyla açıklama yaptım.Karrşı tarafı ne kadar tatmin etti bilmiyorum. Görüşmelerin klasik sorusu ücret beklentisi sorusudur. Bu soruya da cevap verdim ve tabiki bu ücret çok bulundu. Tam da burada tüm çelişkiler ortaya çıkıyor işte. Türkiye'deki firmaların çoğu bu zihniyette. Mühendise senede 12 ay maaş veriyorsun, servis ve yemek hizmeti sunuyorsun. Bunun dışında ekstra bir hak yok. Ama hep beklenti yüksek.  Üretimi takip edeceksin, kalite kontrol işlerini takip edeceksin, İngilizce bileceksin (fazla işine yaramasa bile), fazla mesaiye kalacaksın, esnek çalışma saatlerine uyum sağlayacaksın(bu esnek çalışma saatleri konusuna ayrıca değineceğim-başlı başına bir konu). Para yok, asgari ücretin üzerinde aç kalmayacak kadar bir ücret.
Cem Yılmaz'ın dediği gibi :Calis,Calis,Calis. -Para:Para yok. Ayrıca firmanın hiç bir özelliği yok. Adı sanı duyulmamış bir firma. 

  Uzun lafın kısası bu şartlarda ve bu maaşta çalışmak istemediğimi uygun bir dille anlatmaya çalıştım. Sanrım anlatabilmişim.Çünkü 1 hafta içinde olumlu olumsuz size döneriz diyen firma, 3 ay olmasına rağmen hala aramadı:).


FİRMAYA NOTLARIM(10 üzerinden)


ÜCRET (TAHMİNİ):  5
MARKA DEĞERİ: 4
ULAŞIM: 6,5
SOSYAL ve DİĞER HAKLAR:4
İLK İNTİBA: 4


TOPLAM SKOR: 2080 (maksimum 10000)




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

OERLİKON KAYNAK ELEKTROTLARI (MANİSA ORGANİZE SANAYİ)

MEBANT İZOLASYON A.Ş(MANİSA)

Egem Ambalaj Manisa