RANSTAD(ALSANCAK) ARACI KURUM




     Evet!İş arama sürecim olağan hızıyla devam ediyordu. Karşıma bu kez bir aracı kurum çıkmıştı. Herhangi bir ilana başvurmama rağmen, kendileri beni arayarak Alsancak'taki ofislerinde görüşme teklif ettilet ve ben de kabul ettim.


    Yine sıra dışı soğuk bir İzmir günü ve yine bir görüşme. Görüşmeye erken gittiğim için kapalı bir oda da yarım saat bekledim. Yalnız oda camlarla kapatılmış, dolayısyla içeriyi görebiliyorum. Benimle görüşme yapacak hanım tam zamanında benle görüşmek üzere odaya girdi. Yine her zaman yaşanan klasik şeyler yaşandı. Kendini tanıt, özelliklerinden bahset, neden bu meslek, ilerisi için ne düşünüyorsun gibi sorular. İlerleyen safhada İngilizce konusu açıldı ve hanım birden 'Lets talk about your English' dedi ve çat diye 'what is your future career planning' dedi. Ben de içimden hayırlısı dedim. Tabiki biraz konuştum ama soru Türkçe sorulsa bile cevaplaması çok güç bir soru. Dolayısıyla bu İngilizce görüşme kısa sürdü.


    Görüşmenin sonuna doğru bir ambalaj firması için mühendis aradıklarını, İngilizcenin çok çok iyi olması gerektiğini anlattı. Pozisyon konusunda bilgi vermedi. Sizin soracağınız bir şey var mı dedi. Ben de soruyu yapıştırdım. Firmaların hemen hepsinde insan kaynakları birimi varken 'size ne gerek var, siz ne işe yarıyırsunuz' manasınd abir soru sordum. Hanım afalladı biraz. Cevap verdi. 'biz aslında bir yandan iş bulanın tarafında sayılırz, onların özelliklerine uygun işler buluyoruz' dedi.Ben bu cevaba zerre inanmadım ve inanmadığımda da haklı olduğumu şu an anlıyorum. Benim özelliklerime göre de iş arayacak olan aracı kurum Ranstad, görüşme sonrasında en geç Perşembeye kadar sizi ararız diyen Ranstad üç ay geçti aramadı.






   Kişisel fikrim bu tür firmaların yurt dışında elle tutulur işler yapabildiğidir. Ancak Türkiye'de bu kurumlarda çalışanların durumu (orada gördüğüm hepsi kadındı) ellerinde kahve bilgisayar başında sadece oturdukları ve birbirleriyle sohbet ettikleri gerçeğidir. Bu yüzden iş arayan arkadaşlarımın hiç birine buraları tavsiye etmiyorum. Ama güzel ve bakımlı kadın görmek isteriz derlerse hiç kaçırmasınlar.O konuda kimsenin endişesi olmasın.
   Yukarıda bahsettiklerimden de anlaşılacağı üzere bu kurum için not değerlendirmesi yapamayacağım.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

OERLİKON KAYNAK ELEKTROTLARI (MANİSA ORGANİZE SANAYİ)

MEBANT İZOLASYON A.Ş(MANİSA)

Egem Ambalaj Manisa