VESTEL FIRIN FABRİKASI



     Zorunlu askerlik hizmetimden geldiğim ilk dönem, daha bir kaç gün olmuş ve Vestel'in Manisa'daki fırın fabrikasında Tedarik Mühendisliği(ben aslında Üretim Mühendisliğine başvurmuştum) pozisyonu için görüşmeye gittim. Tabiki bu pozisyon için gittiğimi orada öğrendim. Türkiyenin en önde geldiğini iddia ettiği firmaya aslında başka bir pozisyon için başvurmama rağmen başka bir pozisyon için görüşmeye gittiğimi öğrendim. Ayrıca bu firma görüşmeye 10 dakika erken geldiğim için beni dışarda yağmurda bekletmiş ithalat şampiyonu bir firma.


-MÜLAKAT-
    Zamanın gelmesi ile birlikte içeri girdim ve beni kapalı bir odaya aldılar. Önce genel yetenek sınavı adı altında bir sınav yaptılar. Sınav basit: önünüzde resimler var ve sıralı resimlerin mantığını çözerek en son resmi buluyorsunuz. Süre ne kadardı ve ne kadar süre vardı hatırlamıyorum. Daha sonrasında İngilizce sınavına geçtiler. Siz aynı yerde bekliyorsunuz ve biri geliyor şu sınavı yapacağız süreniz şu kadar diyor gidiyor süre bitince geri geliyor. Bunun dışında bir şey içer misin, ihtiyacın var mı git bir hava al gibi durumlar söz konusu değil. Sınavlar bittikten sonra insan kaynaklarından bir hanım geliyor ve sizinle alışılagelmiş bir şekilde sohbet ediyor. Önemli olan nokta burada sorulan net ücret beklentisi sorusu, bu sorunun firma tarafından beklenen  cevabı  "1500 tl" civarındadır. -Koskoca ithalat şampiyonu Vestel'in bir mühendise uygun gördüğü ücret bu kadar, bunun dışında herhangi bir ek ödenek söz konusu değil, ikramiye, özel sigorta, bireysel emeklilik vs. yorum sizin. Bu ücret içine yemek, servis, bolca fazla çalışma dahildir.- Belirttiğim bu ücret civarında söyler iseniz sizi uygun görülen pozisyonun müdürü ile görüştürürler. Değilse biz sizi ararız derler ve ararlar da bu pozisyon için uygun değil derler. Ben fırın fabrikasının tedarik mühendisliği bölümü müdürü bir hanımla görüştüm. Ondan önce kısa bir süre ile aynı birimin şefi ile görüştüm. Şefi gayet insani bir insandı. Müdüre gelince sorduğu sorular klişe. Firmaya ne katabilirsin, kendini ilerki yıllarda nerede görüyorsun gibi. Bu soruların cevabını ben hala bilmiyorum. Bir şeyler söylersiniz bu sorulara. Asıl mesele ise kadının başvuru formunda verdiğim bir cevaba takmasıydı. Başvuru formuna işe başlama tarihi olarak 15 gün sonrasını yazdım, gayriihtiyari olarak. Kendimce açıklamam askerden yeni gelmişim, daha doğru düzgün sivil hayata alışamamışım, sabahları giymek için bot falan arıyorum o şekil yani, gibi açıklamalardı. Kadınsa askerden geldin para lazım değil mi dedi sana, bana resmen nefesin kokuyor demek istedi. Ama şunu unutuyordu özgeçmişime dikkatli bir şekilde bakmamıştı. Ben askerliğimi Asteğmen olarak yapmıştım ve o kadar da acil paraya ihtiyacım yoktu. Açıkcası bu soru en son soruydu ve bu sorudan sonra mülakat tam olarak bitmişti.

   Görüşmeden yaklaşık 2 hafta sonra bana telefonla döndüler bu pozisyon için uygun değilsin şu pozisyon için tekrar görüşmek istermisiniz dedi ve de ben de hayır dedim.



FİRMAYA NOTLARIM(10 üzerinden)


ÜCRET:  6,5
MARKA DEĞERİ: 7
ULAŞIM: 6
SOSYAL ve DİĞER HAKLAR:4
İLK İNTİBA: 5


TOPLAM SKOR: 5460 (maksimum 10000)



Yorumlar

  1. ithalat şampiyonu? bunla mı övünüyor firma ya?

    YanıtlaSil
  2. Aynı firmayla bende görüştüm fırın mekanik bölümü için ilk başta mesleki yeterlilik belgesi sordu olmadığını ifade ettim çünkü meslek lisesi terktim liseyi daha sonra dışarıdan bitirdim tamam dediler başka bölümde çalışmak istermisin dediler olur dedim sonra arayıp fırın mekanik bölümü için aradık dediler çalışmak istiyormusunuz evet dedim fakat bu süre içinde asi yaptırmıştım ve 24 saat geçmeden test verdim pozitif çıkınca karatinaya girmek zorunda kaldim bununda söyledim sonra bidaha aramadilar ben aradığımda da meslek lisesi mezunu istediklerini söylediler sanki ben bilmiyorum karantinadayiz diye istemediler fabrikanın yarısi covid19 olmuştur eminim Vestel beni çok şaşırttı ama giremedigim için hiç pişman değilim 👍

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

OERLİKON KAYNAK ELEKTROTLARI (MANİSA ORGANİZE SANAYİ)

MEBANT İZOLASYON A.Ş(MANİSA)

Egem Ambalaj Manisa