İŞ BULMA SÜRECİ

  Arkadaşlar,

Her mühendisin ve her yeni mezunun korkulu rüyasıdır iş aramak ve iş bulmak.Zorunlu askerlik hizmetimi tamamladığımdan itibaren başlayan bu süreçte(yaklaşık 3 ay) birçok iş başvurusu(yaklaşık 90'ın üzerinde) nda bulundum. Birçok görüşmeye gittim. Birçok mülakatta bulundum ve firmalar hakkında daha önce bilmediğiniz gözlemler edindim.

Bir endüstri mühendisi olarak verilerle konuşmayı seviyorum, veri sayısal bilgi çok önemli. biraz önce bahsettiğim üzere 90'ın üzerinde başvuru ve 10'un üzerinde mülakata çağrıldım. Görüşmelere gittiğim firmalardan ve edindiğim izlenimlerden (firma adı vererek) tek tek bahsedeceğim. Eminim işe yarayacak bilgileri buradan edineceksiniz. Bu iş arama süreci çok önemli bir süreç, bu süreçte daha önceden hiç bir deneyimi olmayanlar için çok daha fazla bilgi gerekiyor, ben de sizinle bunları paylaşacağım.

Yukarıda bahsettiklerimin hepsinden önce en önemli şey bu süreçte kesinlikle umudunuzu yitirmemek firmalardan gelmeyecek olan haberler için sabırlı olmak, belirsizliğin yarattığı kötü ortamdan uzak durmak.

Türkiye'deki firmaların 10 da 6sı tecrübeli eleman arıyor. Türkiye'deki firmaların hepsi (bazı işlerde hiç gerekmese bile) iyi derecede İngilizce konuşan adaylar arıyor. Bazıları ise yeni mezun adaylardan ikinci dil arıyor. Türkiye'deki firmaların yüzde 75inin aile firması olması bu iş bulma sürecini iyice zorlaştırıyor. Problem de burada başlıyor, doğru düzgün eve servisi olmayan firmalar bile aşırı "kaliteli" eleman arıyorlar. Buradaki sıkıntıların hepsinden gittiğim görüşmelerin analizlerinde bahsedeceğim. Anlatmaya başlıyorum.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

OERLİKON KAYNAK ELEKTROTLARI (MANİSA ORGANİZE SANAYİ)

MEBANT İZOLASYON A.Ş(MANİSA)

Egem Ambalaj Manisa